Česká pošta ve spolupráci s loterijní firmou Sazka otevře během listopadu 1500 nových externích výdejních míst Balíkovna. Zatím nových Balíkoven otevřela 1100 u provozovatelů loterijních terminálů a zbylých 400 spustí do konce měsíce. Počet Balíkoven tak vzroste na 2000 a posílí síť pošty před vánoční špičkou. Uvedla to v úterý Česká pošta v tiskové zprávě. Balíky pošta vydává i na všech 3200 pobočkách.

Největším konkurentem pošty je Zásilkovna, která provozuje v Česku kolem 4000 výdejen, další poskytovatel WeDo má přes 1000 výdejen Uloženka.

Síť Balíkoven nabízí možnost platby kartou a dostatečnou skladovou kapacitu pro zvládnutí vánočního provozu. V rámci spolupráce se Sazkou jsou většinou umístěné v prodejnách tabáku. Seznam všech Balíkoven je na webu www.balikovna.cz. Zároveň mají zákazníci možnost si při nákupu na e-shopech zvolit jako výdejní místo právě jednu z Balíkoven. Letošní Vánoce budou z pohledu přepravy balíků zřejmě rekordní i kvůli covidové situaci.

"Spolupráce se Sazkou a rozšíření sítě přináší České poště dvě zásadní výhody. Budeme našim klientům ještě blíže, než tomu bylo dosud, a zvýšený zájem o balíkové služby České pošty rozprostřeme do širší sítě poboček. Dnes, kdy se zavírají obchody a nikdo neví, co bude, je přeprava a jistota doručení balíků zejména z internetových obchodů zásadní potřebou pro občany naší země," uvedla ředitelka Balíkovny Jana Sedláková.

Rozšíření neloterijních služeb podle Jana Schmiedhammera ze Sazky vítají i provozovatelé loterních terminálů. "Neloterní služby, jako je například dobíjení mobilních telefonů, platby složenek a faktur nebo vyzvedávání zásilek, jsou klíčové pro obslužnost zejména menších měst a obcí. Nová spolupráce s Českou poštou je jejich přirozeným a žádaným rozšířením," dodal.

Jedním z největších problémů, který trápí zákazníky e-shopů, není ani tak co nejrychlejší doručení zboží, ale především zastižení zákazníka. Například podle největšího českého e-shopu Alza.cz se úspěšnost doručení dopravců pohybuje kolem 70-80 procent při prvním pokusu doručení. Téměř každá čtvrtá zásilka tak není úspěšně doručena. Řešením má být doručovací metoda "sdílené logistiky" Liftaga, která zákazníkům e-commerce nabízí hromadné i expresní doručení na přesný čas s kapacitou desítek tisíc balíků denně. Využívají jí například firmy jako Dodo nebo Zásilkovna.

Česká pošta minulý týden zaznamenala zvýšení počtu podávaných balíkových zásilek až o 50 procent. Důvodem bylo uzavření většiny obchodů kvůli koronaviru a přesun nákupů na internet. To potvrdil i největší internetový obchod se spodním prádlem Astratex, který zaznamenal v říjnu růst přes 20 procent. Podle marketingového ředitele Astratexu Karola Guláše navíc přes počáteční zpomalení způsobené vládními omezeními prodej přes internet dále poroste. Obchodníci letos čekají celkové tržby e-shopů kolem 200 miliard korun, což je meziroční růst téměř o čtvrtinu.