Krásná a živelná studentka Chaja pracuje jako vychovatelka dětí u Kalmanových v ortodoxní židovské rodině. Práce u Kalmanových je pro ni příležitostí, jak si vydělat peníze na studium a zároveň možností, jak se vymanit z vlivu rodičů, s jejichž svérázným vnímáním světa se nemůže zcela ztotožnit. Chaja má na starosti výchovu tří židovských chlapců a vřelý vztah naváže hlavně s pětiletým Simschou.

Tradicemi spoutaný svět Kalmanových je svobodně smýšlející dívce cizí, pan Kalman zase nese Chajin liberální přístup k výchově chlapců s velikou nelibostí. Chajina neutuchající fantazie a schopnost vidět svět dětskýma očima slaví u malého chlapce Simchy vítězství. Skrze lásku k Simchovi se Chaja učí přijmout a respektovat kulturu, ze které sama pochází, začíná se lépe orientovat ve svém okolním světě a nacházet pravé hodnoty života. Začíná se přibližovat panu Kalmanovi a stává se schopná akceptovat i počínání svých vlastních rodičů.

Dramatický příběh ukazuje rozdílné lidské přístupy vyrovnávání se s holocaustem a zakořeněným antisemitismem. Debutující režisér Jeroen Krabbé (jako herec známý např. z filmů Farinelli, Uprchlík nebo z úspěšného amerického seriálu Miami Vice) získal pro film hvězdné obsazení - Isabellu Rosselliniovou do role paní Kalmanové a hereckou legendu Maximiliana Schella pro roli Chajina otce pana Silberschmidta. Film je držitelem dvou nizozemských a čtyř mezinárodních cen z Berlinale 1998.

Kufry pana Silbersteina (Belgie - Německo - Nizozemsko, 1998, 100 min., české titulky, přístupný od 15 let. Režie: Jeroen Krabbé. Scénář: Edwin de Vries. Kamera: Walter Vanden Ende. Hrají: Laura Fraserová, Isabella Rosselliniová, Maximilian Schell. Distribuuje Sunfilm, premiéra: 12. března)