Režisér Matej Mináč natočil několik dokumentů a středometrážní hraný snímek Čtyři rozzlobení muži. Jeho první hraný celovečerní film Všichni moji blízcí (uvádí Bontonfilm) vznikl s cílem přiblížit postavu sira Nicholase Wintona, jenž přišel do Prahy v roce 1938, aby uskutečnil svůj plán na záchranu 664 židovských dětí, které umístil v anglických rodinách a zachránil je tak před koncentračními tábory.

Příběh filmu se odehrává rok před vypuknutím druhé světové války, bezprostředně po podepsání Mnichovské dohody. Hlavním hrdinou a postavou, která po letech události onoho pohnutého roku vypráví, je desetiletý David, syn lékaře Jakuba Silbersteina. Ten v sobě nese příznačné rysy své doby - masarykovské ideály, víru ve vítězství spravedlnosti a lidskosti, ale i strach z nejisté budoucnosti a blížící se hrozby fašismu, prvky ortodoxní židovské víry i projevy sílícího hnutí sionistů.

Doktor Silberstein žije se svou rodinou v krásném domě, který je oázou klidu, slušnosti a lásky. Tady se schází jeho početné příbuzenstvo spjaté silným pocitem sounáležitosti. Projevy fašismu sem doléhají postupně a narážejí na optimismus doktora Silbersteina, který nechce uvěřit, že Hitlerova moc by dokázala dosáhnout až do Čech. Odmítá emigraci, přestože i v jeho okolí začínají sílit nacistické tendence. Pod vlivem tragické rodinné události nakonec využije nabídky mladého Wintona a pošle Davida do Londýna, čímž mu zachrání život.

Režisér se mohl opřít o kvalitní scénář zkušeného autora Jiřího Hubače, který příběh koncipoval jako mozaiku, rodinnou ságu zaplněnou svéráznými postavami reprezentujícími různorodé charaktery. Do jejich zprvu idylického příběhu postupně vstupují stále dramatičtější okolnosti plynoucí z dravého německého fašismu i sílících českých protisionistických postojů. Portrét rodiny Silbersteinových a jejích osudů je i zajímavým pohledem na specifický životní styl židovské komunity, na kořeny její kultury i národního cítění. Otevírá tak divácky atraktivní formou, v níž nechybí i humor a jemná ironie, téma, které bylo po léta v českém filmu tabuizované.

Matej Mináč ho ztvárnil s citem a zároveň s potřebným nadhledem, se smyslem pro komiku i tragiku lidských osudů. Poetický příběh svých postav vypráví na dramatickém pozadí vstupujícím do filmu v podobě historických týdeníků a rozhlasových zpráv. Tento kontrast umocňuje sílu výpovědi.

Pro hlavní role vybral režisér přední české a slovenské herce. Doktora Silbersteina ztvárnil Josef Abrhám, jeho ženu Libuše Šafránková. Zajímavou roli Davidova strýce, houslového virtuosa a pražského bonvivána Sama dostal Jiří Bartoška. Lyrická kamera Doda Šimončiče dotváří působivou atmosféru tohoto kultivovaného a lidského filmu.