Nejoblíbenější náplní volného času je pro francouzské adolescenty poslouchání hudby, následované kinem a návštěvami nočních klubů. K takovému závěru došel časopis francouzských hudebních profesionálů Musique info hebdo a syndikát hudebních vydavatelů (SNEP) v publikaci mapující stav francouzského hudebního trhu. 

Celkem 86 procent Francouzů mezi 14 a 18 lety řadí poslech hudby na první místo svých zálib před biografem a nočními kluby (po 68 procentech), sportem (56 procent) a televizí (48). Tomu odpovídají i obchodní důsledky. Podle zmíněné publikace L'economie du disque 1998 tito mladí utratí za hudbu asi 400 franků ročně; 64 procent všech nákupů hudebních nahrávek dělají lidé do 35 let.

Přesto s 5,5 hudebními alby, která jedna domácnost nakoupí v průměru za jeden rok, je Francie stále daleko za Spojenými státy (9,5 alb). Stejně tak je 80 procent alb vydávaných ve Francii ztrátových, protože pro francouzskou nahrávku je mez ziskovosti 70 tisíc prodaných exemplářů a za současného stavu 30 tisíc prodaných kusů již znamená slušný výkon.

Stejně tak z průzkumů vyplývá, že klíčovým motivem při koupi disků a kazet je poslech daného titulu v rozhlase. Nejrůznější rádia během loňského roku ve Francii hrála 2,8miliónkrát 38 tisíc různých písniček a nejhranějším interpretem byl s přehledem Jean-Jacques Goldman, který byl vysílán více než 28tisíckrát, tedy 77krát za den. Za ním následuje Eddy Mitchel a Etienne Daho. Nejvíce různých titulů (163) hráli ve francouzských rádiích Johnymu Hallydayovi.

Mezi lety 1988 a 1997 poklesl podíl vážné hudby na vysílání ze 14,6 na 7,3 procenta. Vzhledem ke snížení cen však zůstal její podíl na počtu prodaných nosičů v podstatě stejný - mezi 11 a 13 procenty.