Pokud se zrovna nestávkuje, patří francouzská železnice k nejlepším v Evropě. Ale asi šest stovek pasažérů jednoho vlaku směřujícího ze Štrasburku na hranice se Španělskem si prožilo, jak jeden z cestujících popsal na Twitteru, "Hell on wheels", tedy něco jako peklo na kolech.

Noční vlak vyjel ze Štrasburku v 21:30 a na hranice se Španělskem měl dorazit o půl deváté ráno. To by však nesměla nastat série událostí, která vlak zpozdila o více než třináct hodin.

Vlak na své cestě ujel jen sto dvacet kilometrů, když poprvé zastavil. V Belfortu musel být vyměněn strojvůdce, jenž v soupravě usínal, protože byl ve službě už tři dny. Problém byl v tom, že náhrada z Lyonu přijela až v šest ráno, vlak tedy celou noc stál. "Většina lidí spala, jen dva nebo tři cestující se opili a začali dělat výtržnosti. Museli jsme zavolat policii," sdělil palubní personál.


Když se souprava ráno rozjela, po chvíli selhala lokomotiva. Cestující museli čekat další tři hodiny, než přijela náhradní. Vlak dorazil do Lyonu, poloviny své cesty, v pět hodin odpoledne. Už v té době o spoji informovala francouzská média jako o "cestě bez konce".

"Za 17 hodin jsme ujeli jsme 300 kilometrů, to není špatné," napsal na Twitteru jeden z cestujících. "Dostali jsme nějaké jídlo, ale přístroje na teplé nápoje nefungují," dodal.


Cestující museli přesednout do jiné soupravy, ale i ta nabrala další zpoždění, kvůli sněhu, který ochromil i ostatní druhy dopravy po celé Evropě. Do konečné stanice Perpignan v jižním cípu Francie vlak nakonec dorazil v deset večer, s více než třináctihodinovým zpožděním.

"Velmi jsme si oddychli, že jsme konečně dorazili," řekl jeden z cestujících, který cestoval s manželkou a dvěma malými dětmi. "Cítili jsme se jako trosečníci," dodal.

Železniční odbory CGT obvinily vedení společnosti z "trvale špatné organizace práce". Ředitel SNCF Guillaume Pepy se postiženým šesti stovkám cestujícím veřejně omluvil a slíbil, že všem bude vráceno jízdné a navíc na danou trasu dostanou jednu zpáteční jízdenku zdarma.